Lokale perler - Høgt heva

Mine gode venninne Jenny Fossum Grønn har sammen med samboer Sigve Reiso bygget et veldig sjarmerende steinovnsbakeri på Uppigard øverst i Tessungdalen. Bare 20 min kjøring fra Austbygde sentrum (og Sjøtveit Gård). Jeg var der med min familie på skjærtorsdag, men de har åpent også på påskeaften kl 11-13. Se mer info på Høgt heva sin facebookside. Selve huset er et nyoppsatt gammelt laftet tømmerhus og kjøkkeninnredningen er laget av en annen venninne av meg Tine Spuur. Hun bor i Atrå, men har laget innredningen med materialer fra Uppigard. Det meste i dette bakeriet er gjennomført og det har en klar miljøprofil. Veldig koselig å komme inn i et rom som dufter nybakt brød og har detaljer som gjør at det oser av sjarm. Og stas å måtte vente til bollene er ferdig stekt i steinovnen, for så å få de servert nystekt sammen med nylagd kokekaffe.




Jenny får god hjelp av barna Åvald og Ylva



Inngangspartiet pyntet til påske

Nystekte boller med vaniljekrem

Nydelig amerikansk ostekake og kokekaffe



Det nye bakeriet har allerede vunnet en pris!
Jenny i full sving med baksten

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken