Lokale perler - tretopphytte i Tessungdalen

Nå i slutten av høstferien var hele familien på overnatting i en hytte ikke så langt fra her vi bor - nærmere bestemt i Tessungdalen (Telemark). Det er ikke en helt vanlig hytte, men en tretopphytte som ligger 7 meter oppe i trærne! En spektakulær opplevelse å sove i en hytte som er i bevegelse. Det blåste en del i går, så vi kjente faktisk hvordan hytta svaiet. Hytta er helt ny og er satt opp av Isaac som har hatt god hjelp av venner og familie. Hytta er en del av et større konsept med utleie av både lavo, hytte og tretopphytte langs elven i Tessungdalen. De store vinduene i stua med elven som rant forbi var utrolig flott. Jeg rigget meg til med puter, stearinlys og bok mens jeg lyttet til elvebruset.


Les mer om Å Camp HER. Denne overnattingen var det flere gode venner som hadde gått sammen om i anledning min 40 årsdag. Så ikke bare fikk jeg ta med familien på denne flotte opplevelsen, jeg fikk også med meg en pose med lokalprodusert mat fra hver enkelt som hadde spleiset på gaven. Så til frokost i dag hadde vi blant annet hjemmebakt brød, håndlaget sesamkjeks, smør fra Selstali, hjemmelaget jordbærsyltetøy og bringebær saft laget her i Tinn. Herlig!


Hytta var koselig innredet og den var både praktisk og enkel å bruke. Hytta hadde en flott terrasse der en også kunne hente vann i elven ved å slenge ned et tau med en metallbøtte i enden. På denne terrassen var det også en seng, så det var mulig å sove ute i friluft. Inni hytta var det en hems med to sengeplasser med fantastisk takvindu og sidevinduer. Nede i stua var det også flere sengeplasser. Vi var så heldige at det var stjerneklart den natten vi sov på hemsen, så det ble en flott opplevelse. Nesten litt vanskelig å sovne... Spesielt når månen steg opp og lyste opp hele hemsen sånn i 04 tiden. Selv om det bare var halvmåne, så var lyset fra månen veldig sterkt. En vakker måte å sanse natten på 💕.










Anbefaler dette til alle som vil ha en opplevelse utenom det vanlige! Fin julegaveidé er det også 😊.


Tusen takk for oss!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken